کد خبر: ۴۶۰۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

خاطرات ژیمناستیک‌کار محله نوده از برنامه عصر جدید

مربی‌ام که از همان ابتدا توانایی‌هایم را دیده و کشف کرده بود، معتقد بود که این باشگاه محلی جای مناسبی برای پرورش استعدادهایم نیست و از من خواست که در باشگاه بهتر و مجهزتری ثبت‌نام کنم.

عارفه هفت‌ساله بود که خانواده‌اش او را به باشگاهی ورزشی در نزدیکی محل سکونتشان بردند. آن‌ها از حرکات ورزشی دخترشان فهمیده بودند که او به ژیمناستیک علاقه دارد. فقط چندماه پس از ثبت‌نام، مربی استعدادش را کشف کرد و از خانواده عارفه خواست که او را در باشگاهی بهتر و با سطح آموزش بالاتری ثبت‌نام کنند. این تغییر در مکان تمرین و استعداد ذاتی او در ورزش ژیمناستیک باعث شد که عارفه به یکی از ورزشکاران موفق این رشته تبدیل شود و به برنامه «عصر جدید» هم راه پیدا کند.


پدر و دختر ژیمناستیک‌کار

عارفه رضادوست متولد سال ۱۳۸۹ و ساکن محله نوده است. او شروع موفقیت‌آمیزی در ورزش ژیمناستیک داشته است. چون پس از گذشت فقط چند هفته از تمرینات، با چنان مهارت و دقتی حرکاتش را انجام می‌داده است که شاگردان با سابقه زیاد و حرفه‌ای توانایی انجام آن را نداشته‌اند.

پس از چندماه، در اولین مسابقه دوستانه که به میزبانی باشگاه برگزارشد، توانست مقام اول را به دست آورد: «مربی‌ام اعتقاد داشت که استعداد ذاتی و خوبی در ژیمناستیک دارم. البته خودم نیز تمرینات زیادی انجام می‌دادم. از طرف دیگر، چون پدرم در جوانی ژیمناستیک‌کار بود، با او در خانه تمرین می‌کردم. علاوه بر تمرینات، از تجربیات عملی و علمی پدرم در این ورزش بهره زیادی بردم. این موضوع در روند پیشرفت ورزشی‌ام تأثیرگذار بود.»


تغییر سرنوشت‌ساز

عارفه پس از شش‌ماه تمرین به درخواست مربی‌اش به باشگاه هیئت ژیمناستیک رفت و مسیر ورزشی‌اش را در این باشگاه ادامه داد. رضادوست می‌گوید: «مربی‌ام که از همان ابتدا توانایی‌هایم را دیده و کشف کرده بود، معتقد بود که این باشگاه محلی جای مناسبی برای پرورش استعدادهایم نیست و از من خواست که در باشگاه بهتر و مجهزتری ثبت‌نام کنم.»

عارفه به توصیه مربی‌اش عمل کرد و در باشگاه هیئت‌ژیمناستیک واقع در محله سجاد ثبت‌نام کرد و از آن زمان تا امروز این رشته را به‌صورت حرفه‌ای در این باشگاه ادامه داده است. او می‌گوید: «رفتن به باشگاهی بهتر و بزرگ‌تر سرنوشت ورزشی‌ام را تغییر داد و توانستم از تعلیمات مربیان حرفه‌ای و موقعیت‌های بهتر و بیشتر برای حضور در مسابقات و مجامع ورزشی بهره‌مند شوم.»

عارفه رضادوست در طول هفت‌سال ورزش حرفه‌ای در رشته ژیمناستیک، عملکرد موفقی داشته است. کسب شش مدال طلا و دو مدال نقره مسابقات ژیمناستیک استان از افتخارات او در این زمینه است. او می‌گوید: «اکنون خودم را برای حضور در مسابقات انتخابی ژیمناستیک کشور آماده می‌کنم. با موفقیت در این مسابقات شانس حضور در تیم‌ملی ژیمناستیک را خواهم داشت.»

عارفه در کنار موفقیت‌های ورزشی به‌عنوان ژیمناستیک‌کار حرفه‌ای در برنامه «عصر جدید» نیز شرکت کرده است: «سال ۱۳۹۸ به‌عنوان یکی از اعضای گروه ژیمناستیک‌کار «دختران خورشید» در برنامه «عصر جدید» شرکت کردم. گروه ما موفق شد به مرحله پایانی برسد، اما با وجود نظر مثبت و تأیید داوران برنامه، به‌علت نیاوردن نمره کافی از طرف تماشاگران و مردم، گروهمان از رسیدن به مرحله قهرمانی بازماند. حضوردر این برنامه برایم خیلی هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز بود و یکی از خاطرات شیرین زندگی ورزشی‌ام است.»

ارسال نظر